19/07/2022
jeg englelig bare føler at den eneste grund til at de var sammen med mig var for sex. jeg ville ikke have at de gik fra mig så jeg gik bare med til det selv om jeg ikke rigtig ville.
Er det overgreb selv om jeg går med til det?
Jeg har et problem med at have respekt overfor min ejen krop, det kommer efter flere forhold hvor jeg englelig bare føler at den eneste grund til at de var sammen med mig var for sex. jeg ville ikke have at de gik fra mig så jeg gik bare med til det selv om jeg ikke rigtig ville.
Det har så nu resulteret i at jeg ikke rigtig lægge følelser i sex og at jeg op til flere gange efter sex har haft det virkelig underlig med det. Fordi at jeg ikke har nydt det. Det har også været episoder hvor de har været lidt voldlige mod mig f.eks. Det har slået mig rigtig hårdt i røven eller bollede mig så hårdt at det gjorde ondt eller kvælt mig så jeg næsten besvimede. fordi at i mit hoved så er det jo stadig en form for opmærksomhed
Hvad gør jeg?

Svar
Hej med dig!
Jeg vil gerne starte med at besvare på dit spørgsmål og så komme med et godt råd bagefter.
Du spørger, om det er et overgreb, hvis du selv går med til det?
Det er faktisk lidt svært at svare på, men jeg skal gøre mit bedste. Som udgangspunkt, så er svaret nej. Hvis du siger ja til at have sex med en person og i så har sex, så er det ikke et overgreb.
Men!
Hvis du siger ja til at have sex med en person, og det undervejs udvikler sådan at de kvæler dig, slår hårdt, boller dig hårdt osv, så kan det jo godt være mod din vilje. Og det lyder ikke for mig som om, at du har nydt nogle af de dele overhovedet?
Hvis du i dette tilfælde prøver at sige fra undervejs og de ikke stopper, så er det et overgreb.
Du skriver dog, at du gik med til det, selvom det egentlig ikke var det du ville.
Som jeg læser det, så er jeg ikke sikker på, at du er blevet udsat for et overgreb, men i stedet har kommet til at sætte dig selv i en situation som du ikke ønskede.
Det er jeg ked af på dine vegne!
Det positive er dog, at du er opmærksom på dette! Det er svært at løse et problem som man ikke forstår, og du forstår jo problemet:
Du tillader andre at have sex med dig på en måde som, du ikke ønsker, fordi du på den måde får opmærksomhed.
Det, du skal spørge dig selv om er, hvordan har jeg det egentlig med, at mine grænser bliver overtrådt i den grad?
Hvis svaret er, at det du bliver ked af det og vred, hvilket det nok er, så skal du bruge det, til at sige til dig selv: IKKE MERE!
"Jeg vil ikke udsættes for det mere, jeg vil kun have sex med fyre, som behandler mig ordentligt".
Her vil vi rigtigt gerne hjælpe dig!
Skriv til os i næste uge på chatten, mandag-fredag kl 17-20. Det er gratis og anonymt.
Mvh Bryd Tavsheden