21/07/2022
Vi havde sex en masse men i starten var det rart nok men efterhånden havde vi det hele tiden man skulle tro det var hver halve time
Hej derude.
Jeg er en pige på 14. Jeg havde en kæreste for et år siden ca vi var sammen i 3-4 måneder. Vi havde sex en masse men i starten var det rart nok men efterhånden havde vi det hele tiden man skulle tro det var hver halve time. Men der var et tispunkt hvor jeg var så øm at jeg ikke kunne side ned. Jeg lå ved siden af ham der og han prøvet på noget seksuelt men jeg havde ikke lyst så jeg sagde “nej jeg er øm jeg kan ikke” men han blev ved med at rygge rundt på mig imens jeg sagde nej til sidst trængte han så ind i mig og det gjorde så ondt at jeg fik tåre i øjne. Da han var færdig lagde han sig over på den anden side uden et Unskyld eller et godnat. Det blev ved sådan i et stykke tid jeg havde ikke lydt til sex men han havde og efter da jeg enlig kunne slå op så gik han rundt til alle og sagde JRG var nem og han havde sex med 5-6 andre piger i den tid vi var sammen. Bare rolig jeg har snakket med pcykolog og forældre ved hvilket pres jeg har fået og jeg har sagdt det hele.
Så mit spøgsmåle er
Er det normalt jeg stadigvæk tænker på det?
Er det normalt at jeg fik angst efter det forhold?
Er det normalt st jeg ved jeg får et panikangst hvis jeg ser ham?
Er det normalt at jeg er virklig bange for at støde ind i ham?
Er det mon min egen skyld jeg ikke gav ham det han kunne få?
Er det fordi jeg ikke var god nok?

Svar
Kære du.
Jeg kan forstå på dit brev, at du har haft nogle rigtige ubehagelige oplevelser med sex. Det er jeg rigtig ked af at høre.
Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål så godt jeg kan og give et godt råd med på vejen.
Du fortæller, at du havde en kæreste, hvor i havde en masse rar sex i starten, men så begyndte det at blive for meget. Du blev øm og sagde tydeligt fra. Men han blev ved og det gjorde så ondt, at du fik tårer i øjnene. Han sagde ikke undskyld bagefter og han havde desuden sex med en masse andre piger.
Det lyder for mig som om, at det var et rigtigt usundt forhold du var i. Sådan skal sex og kærlighed ikke være. Det skal være trygt, sikkert og man skal respektere hinandens grænser.
Jeg er i tvivl om du ved, at du er blevet udsat for et seksuelt overgreb? Det er nemlig det du beskriver. I det øjeblik du siger fra og han fortsætter, så er det et seksuelt overgreb. Det er så ubehageligt at opleve og det kan sætte alvorlige spor i en.
Du fortæller, at dine forældre og en psykolog ved det. Det er jeg rigtigt glad for, fordi det er sindssygt vigtigt at få det bearbejdet. Jeg fornemmer dog også på dine spørgsmål, at du har brug for at bearbejde det lidt mere?
Du spørger om det er normalt, at du stadig tænker på det og måden du stiller resten af spørgsmålene, fortæller mig, at du giver dig selv skylden.
DET ER IKKE DIN SKYLD! Det er så vigtigt at du ved det. Det er slet ikke din skyld. Du har været udsat for et seksuelt overgreb. Så selvfølgelig tænker du stadig på det, fordi det var en rigtigt ubehagelig oplevelse og selvfølgelig er der noget frygtsomt forbundet med at se ham igen - han har jo gjort noget ubehageligt ved dig.
Jeg vil anbefale dig, at fortsætte med at snakke med en psykolog eller kontakte os på chatten i næste uge - det er så vigtigt at få snakket om, så du kan få luftet tanker og følelser, som kan føles forkerte - men er helt naturlige.
Til sidst vil jeg bare sige, at du kan være rigtigt stolt af dig selv! Du sagde fra og da du var blevet udsat for et overgreb, så fortalte du det! Og det er det vigtigste, så kan man nemlig få hjælp. Men det kan være rigtigt svært og kræver nogle gange rigtigt meget mod. Jeg er så stolt af dig!
Mvh Bryd Tavsheden