09/08/2022
Jeg er i tvivl om det er vold, det mine brødre bliver udsat for
hej, jeg er 14 år og bor hos min far. jeg er i tvivl om det er vold det mine brødre bliver udsat for, vores far tager hårdt fat i dem og råber rigtig højt af dem og bliver rigtig bange, her for leden smadret han alt i vores køkken pga vrede, jeg hedder cecilie

Svar
Kære Cecilie,
Hvor er det sejt, at du skriver ind og fortæller om dine oplevelser. Det lyder slet ikke rart, at din far kan finde på at tage hårdt fat i dine brødre og råbe rigtig højt af dem. Jeg kan også godt forstå, at det er skræmmende, at han kan finde på at smadre alt i køkkenet pga. hans vrede.
Ud fra dit korte brev er det svært for mig konkret at svare på, om det er vold din far udsætter dine brødre for. Jeg kunne dog forestille mig, at det er noget, der er sket flere gange, siden du skriver ind til os. Det er særligt alvorligt, når sådan nogle hændelser gentager sig, da det kan gøre det utrygt at være derhjemme. Jeg vil derfor gerne gøre opmærksom på, at det aldrig er meningen at man skal gå rundt og være bange for sin far, og frygte hvad han kan finde på at gøre. Det bedste, du kan gøre for dig og dine brødre er at få talt med en voksen, du har tillid til, omkring det du oplever. Det kunne f.eks. være din mor, lærer eller bedstemor.
Hvis det er svært for dig at få talt med en voksen eller du har spørgsmål til jeres situation, så kan du altid skrive ind til os på chatten (mandag-fredag 17-20) eller ringe ind til os på tlf. 44452090 (mandag-fredag 17-20). Vi vil meget gerne tale med dig.
Mvh. Bryd Tavsheden