11/08/2022
Min far er voldelig
min far er voldig
min far skubber mig når han er sur, og han slår min mor hvis han er vred, vi kan ikke gøre noget for så truer han med kniv. jeg er rigtig bange og vil bare væk

Svar
Kære pige på 14,
Først og fremmest tak fordi du skriver ind. Det er så flot af dig, at du rækker ud og henvender dig til os, om det du oplever derhjemme.
Jeg kan læse ud fra din besked, at din far skubber dig og slår din mor hvis han er vred. Jeg kan også læse, at han truer dig og din mor, og jeg kan forstå at han kan finde på at true med kniv, og at det gør dig bange. Jeg kan virkelig godt forstå, at du bliver bange og at du gerne vil væk derfra. Det er meningen at en far skal give tryghed og omsorg. Ikke at gøre dig bange.
Du skriver, at der ikke er noget du kan gøre, men bare dét at du skriver herind, viser at du har gjort noget, og der ér mere du kan gøre! En anden måde at gøre noget og få hjælp på er at tale med nogen.
En god start er at tale med nogen i din omgangskreds om de ting du oplever. Har du en god lærer, eller en i familien, du er tryg ved, som du kan tale med om det der sker derhjemme med din far?
Jeg er overbevist om at din lærer kan hjælpe dig med at komme væk hjemmefra, hvis det er dit ønske.
Her i Bryd Tavsheden kan man både skrive ind og chatte med en af vores rådgivere mandag-fredag mellem 17:00-20:00, hvor du får mulighed for at få hjælp og vejledning til den situation du står i. Du kan også ringe herind mandag-torsdag på 44452090 i samme tidsrum og tale med os, hvis du hellere vil snakke med en.
Derudover kan vi også tilbyde samtaleforløb, hvor du vil kunne få hjælp til at bearbejde det, som du har oplevet med din far af en af vores dygtige rådgivere.
Endnu en gang tak fordi du skriver herind. Det er virkelig sejt af dig, og jeg ønsker dig alt held og lykke i fremtiden<3
Mvh Bryd Tavsheden