23/08/2022
Jeg søger en gruppe med andre mænd, der ligesom mig har været udsat for fysisk eller psykisk vold af sin partner.
Hej. Jeg er blevet anbefalet at søge hjælp, eventuelt i en gruppe med andre mænd, der ligesom mig har været udsat for fysisk eller psykisk vold af sin partner. Findes der sådan noget, og kan I hjælpe mig med at finde det? Jeg er lige gået fra min kæreste, men jeg har været ude for, at mine grænser igennem en lang periode i vores forhold blev brudt så mange gange, at de langsomt blev skubbet og har brug for at tale med nogen om, hvad der er normalt og ikke normalt og måske høre fra andre, der har været ude for det samme, hvad de gør med de dårlige oplevelser.

Svar
Hej
Tak for din besked! Hvor er det godt, at du rækker ud, når du kan mærke, at du har brug for hjælp!
Du beskriver, at du lige er gået kommet ud af et fysisk og psykisk voldligt forhold, hvor dine grænser igennem længere tid er blevet skubbet. Hvor er det sejt at du nu søger hjælp! Det er helt sikkert det rigtig at gøre!
Du spørger om der findes fora, som henvender sig til mænd udsat for fysisk og psykisk vold.
Der findes Exit CIRKLEN, som tilbyder samtaleforløb for mænd, der har været udsat for psykisk vold & negativ social kontrol i nære relationer.
Du kan også kontakte Manderådet eller offerrådgivningen, der ville kunne hjælpe dig.
Ellers vil vi meget gerne hjælpe dig videre eller snakke med dig om dine oplevelser. Vores chat er åben man-fre kl. 17-20, og vores telefon er åben man-tors i samme tidsrum.
Alt held og lykke til dig - endnu en gang til for din besked.
Mvh, Bryd Tavsheden