31/08/2022
Er det vold hvis min far sulter min hamster?
Hej brevkasse
Er det vold hvis min far sulter min hamster fordi jeg ikke har støvsuget vores stue

Svar
Hej med dig.
Mange tak for din besked!
Du skriver og fortæller, at din far har sultet dit hamster, fordi du ikke har støvsuget i jeres stue.
Jeg har brug for lidt mere viden, for at kunne vurdere om du har været udsat for vold. Hvis det er noget, der sker eller er sket gentagene gange, at din far ødelægger din ting eller sulter dit hamster er der tale om den psykiske voldsform, der kaldes materiel vold.
Det lyder til at dig og din far har haft en uoverensstemmelse, som stadig sidder i dig. Er det en ide, at du snakker med din far og I sammen får løst det? Så kan du fortælle ham, at du ikke bryder dig om, at han sulter dit hamster.
Det kan også være en ide, at snakke med en anden voksen som du føler dig tryg ved. Måske en lærer eller et andet familiemedlem.
Hvis du har brug for at få mere klarhed om din situation er du altid velkommen til at kontakte os. Det kan du gøre på vores chat man-fredag eller telefon man-tor i tidsrummet 17-20.
Mvh
Bryd Tavsheden