02/09/2022
Jeg har det ikke særlig godt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre længere...
Hey, jeg ved godt det er lidt.. normalt, tror jeg. Men jeg kan ikke lide at skrive til andre. Jeg har det ikke særlig godt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre længere. Jeg kan snart ikke længere, min morfar er lige død, og hende som burde være hans barn (ikke min mor,) er ligeglad. Min morfar havde 2 døtre, den ene er min mor den anden var plejebarn.. jeg er selv plejebarrn, og har et godt liv, men hende som burde være ''datter''. Har ikke været heldig, hun er mærkelig, og jeg er skuffet over hvad for en vej hun er gået.
TANKER:
Lige nu sker der meget, i August havde jeg mistet min Morfar min kanin døde,
og jeg fik mere lektier for.
Jeg var stresset, og tænkte på mine forældre.
En person sagde jeg skulle skyde migselv, jeg kender godt reglerne, jeg må ikke sige hans fulde navn, så jeg siger bare hans fornavn, det er Adam.
Adam her er ikke en god person, specialt ikke når du kommer i problemer.
Jeg går på en fattig skole, og jeg tænker meget på min biologiske familie, jeg ville gerne dø, og min veninde er bange for jeg begår selvmord, det er jeg også. Jeg kan snart ikke længere.
Jeg ville gerne prøve at skrive med jer, fordi i gør så jeg føler mig tryk, i er gode, og i prøver alt for at hjælpe børn som os. Tusind tak, jeg ved ikke hvor meget jeg skal sige det, men tak.
-13 Årig pige.

Svar
Kære 13 årig pige
Mange tak fordi du skriver ind til os. Jeg er rigtig glad for, at du føler dig tryg, når du skriver med os. Det er netop derfor vi er her 🙂
Jeg kan høre på dit brev, at du har det rigtig svært. Du nævner at have mistet din morfar og din kanin. Herunder fortæller du, at en vis person har sagt at du skulle skyde dig selv. Du tænker meget på din biologiske familie. Du føler dig selvmordstruet og fortæller at du snart ikke kan længere.
Jeg vil først og fremmest sige, at jeg er rigtig ked af at høre at du har mistet både din morfar og kanin. Det kan være rigtigt svært at gå igennem sorg, så derfor er det vigtigt at du giver dig selv plads til at sørge. Det er helt okay at være ked af det i noget tid. Dog er det ikke særlig godt, at du går og føler dig selvmordstruet. Det er helst ikke en følelse du skal ignorer. Har du talt med en voksen om dette? En du stoler på såsom en lærer eller et familiemedlem? Hvis ikke, så synes jeg at du skal give det et forsøg, da det kan blive værre at gå rundt med for sig selv.
Du er mere end velkommen til at skrive til os, hvis du synes det er svært at henvende sig til en voksen du kender. Så vil vi meget gerne hjælpe dig. Du kan skrive til os på chatten, give os et kald eller komme til samtaleforløb hus vores dygtige rådgivere. Jeg håber at høre fra dig 🙂
Mvh.
Bryd Tavsheden