02/09/2022
Min far drikker meget, slår mig og snakker ondt til min mor
Når mig og min far skændes, så blander han tit min mor ind i det, han snakker ondt til hende, og sådan og det er tit fordi at han får drukket for meget, og jeg som den person jeg er forsvarer hende og så kan han godt finde på at slå og og blive rigtig skræmmende.

Svar
Kære du
Tak for du skriver ind til os og åbner dig op.
Du fortæller, at din far tit blander din mor ind i jeres skænderier. Du fortæller også, at din far snakker ondt til din mor, og når du forsvarer din mor, så slår han dig. Og alt dette sker, fordi han drikker for meget.
Det gør mig rigtig ked og bekymret, at du og din mor bliver udsat for dette. Det er selvfølgelig på ingen måde okay, at han snakker ondt til din mor, og at han slår dig. Det du fortæller om er både usundt for dig at være i, og det er faktisk også ulovligt.
Jeg ved ikke, om du har talt med nogen om det. Det kunne for eksempel være en lærer, et familiemedlem eller en anden voksen, som du har tillid til. Du kunne også snakke med din mor om det, og så kan I enten sammen eller kun din mor, tale med din far om det, når han er ædru?
Du er også mere end velkommen til at ringe eller skrive ind til os, hvis du ikke føler for det ovenstående. Vi er på chatten og telefonen mandag til fredag kl. 17.00 - 20.00, og det er helt anonymt.
Jeg ønsker det bedste for dig.
Mvh. Bryd Tavsheden.