05/09/2022
Min far og mig skal flytte om lidt, han er stresset og har en meget voldelig adfærd overfor mig
hej. min far og mig skal flytte om lidt, de er lige blevet skilt så han er meget stresset, det går ud over mig og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, han har meget voldig adfærd og er tit bange for han slår mig

Svar
Hej med dig, og tak for dit brev.
Hvor er det bare godt, at du skriver herind til os. Jeg skal gøre mit absolut bedste for at give dig et godt svar tilbage, som jeg håber, at du kan bruge.
Først og fremmest er det vigtigt lige at sige, at jeg virkelig godt kan forstå, at du ikke ved, hvad du skal gøre. Det lyder som en rigtig svær situation, du står i, og jeg tror, at de fleste ville have det som dig. Når det så er sagt, er det på ingen måde okay, at din far er voldelig overfor dig. Uanset om han har gjort noget fysisk eller ej, så har han reageret på en måde, der nu gør dig rigtig bange. Alle mennesker kan blive stresset af forskellige årsager. Det er dog aldrig en undskyldning for at reagere voldeligt overfor andre.
Nu skriver du selvfølgelig ikke noget om, hvordan forholdet er til din mor, men siden du skal flytte med din far, forestiller jeg mig, at I måske ikke har et så tæt forhold? Ellers, hvordan ville det være at tale med din mor om dine følelser omkring din far? Eller er der måske en anden, du føler dig tryg hos, som du kan snakke med?
Du skal i hvert fald vide, at uanset hvordan din far reagerer, så er det aldrig nogensinde din skyld. Jeg håber, at din far indser, at hans adfærd ikke er okay, og ellers håber jeg, at du har nogen, du kan tage fat i, der kan støtte dig, så du ikke skal gå og føle dig bange. For det fortjener du absolut ikke! Du skal føle dig tryg og passet på.
Jeg sender dig rigtig mange gode og varme tanker
Bedste hilsner fra
Bryd Tavsheden