05/09/2022
Pige på 15 år ved ikke hvad hun skal gøre, for at få den bedste tid på sin efterskole.
Hej
Jeg har haft en dårlig tid på min gamle skole og nu går jeg i efterskole. Med min dårlige tid på min gamle skole har jeg haft svært ved at blive en del af et fællesskab fordi jeg aldrig har prøvet det før. Når jeg prøver at fortælle en fra mit værelse så forstår hun ikke. Hvad kan jeg gør for at få den bedste tid på min efterskole? Godt fællesskab med min etage?

Svar
Hej og tak fordi du skriver til os.
Du fortæller, at du har haft en dårlig tid på din gamle skole, hvor du nu går på efterskole. Du fortæller også, at du har haft svært med at blive en del af fællesskabet på din efterskole, da du aldrig har prøvet det før, grundet dine dårlige oplevelser på din gamle skole. Ligeledes har du prøvet at snakke med en pige fra dit værelse, om hvordan du har det, men hun forstår dig ikke.
Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at jeg synes det er godt, at du har prøvet at snakke med nogen omkring dette, og søgt om hjælp fra os, også selv om dette ikke handler om vold. Jeg vil opfordre dig til at kontakte din kontaktperson på efterskolen omkring dette, og hvis dette ikke hjælper, så vil jeg opfordre dig til at kontakte en anden voksen på din efterskole. Jeg håber at mine råd kan være en hjælp for dig.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden