05/09/2022
Pige på 13 år, oplever psykisk vold på skole og derhjemme.
hej jeg er en 13 årig pige. jeg synes personligt selv jeg oplever vold... både i skolen og derhjemme. Jeg er bange for at jeg ikke kan klare det mere... derhjemme bliver jeg kaldt doven, irriterende, og får altid skylden for noget jeg ikke har gjort. I skolen hvis jeg laver en fejl bliver man hadet. folk kan ikke tale pænt til andre der bliver sagt skyd dig slev, psykopat, fed, for tynd. jeg er bare så træt af det. jeg kan ikke tage på, eller tabe mig. i vores parallelle klasse så man for fed hvis man vejer over 50kg, og det er bare forkert hvis man vejer feks: 55 kg fordi du er høj og det er normalt for dig at man bliver kaldt fed...
kh pige 13 år

Svar
Hej, og tak fordi du skriver ind til os.
Du fortæller, at du føler at du på din skole og derhjemme oplever vold, da du derhjemme bliver kaldt for doven, irriterende og får skylden for noget du ikke har gjort. Du fortæller også, at folk på din skole ikke kan tale pænt til hinanden, da man bliver kaldt for psykopat, fed, for tynd, samt at ma bliver hadet på, hvis man laver en fejl. Ligeledes fortæller du, at du får mange kommentar om at du både er for tyk eller tynd.
Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at jeg synes det er stærkt, at du skriver ind til os, da det lyder rigtig svært det du fortæller mig. Den måde du bliver behandlet på din skole, er slet ikke okay og det bekymre mig, at du oplever vold derhjemme. Derfor er det rigtig vigtigt, at du hurtigt kan tage kontakt til en voksen, som du kan betro dig til. Dette kunne være et andet familiemedlem eller en skolelærer. Du er også meget velkommen til, at tage kontakt til os på vores chat eller telefon her i Bryd Tavsheden. Vi har åben alle dage fra 17-20 og vi vil meget gerne hjælpe dig.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden