07/09/2022
Mine værelseskammerater bekymrer sig
Siden jeg fik at vide jeg havde en form for social angst/fobi har jeg intet kunne spise. Jeg spiser knap nok et halvt æble om dagen. Min forældre ved intet, men det bekymre min værelse kammerater

Svar
Hej, og tak fordi du skriver til os.
Du skriver at dine værelseskammerater bekymrer sig, så det lyder til at du har nogle gode værelseskammerater, som bekymrer sig for dig og ønsker at du har det godt.
Du skriver at du har fået at vide, at du har en form for social angst/fobi, som har gjort, at du intet har kunne spise. Jeg tænkte på, om det mon er noget du har fået at vide fra din læge, og hvis ja, om du kan tale med din læge om de problemer, der nu er opstået? Det er ikke uden grund at dine værelseskammerater bekymrer sig, derfor er det også rigtig godt at du skriver og søger hjælp. Det kunne lyde til at du er på efterskole - er der mon en lærer/kontaktperson, du har en god relation til, som du kan tale med om, hvordan du har det?
Her på Bryd Tavsheden ved vi en masse om børnevold og kærestevold, og hvis du oplever at blive udsat for vold, eller kender nogen der gør, vil vi rigtig gerne hjælpe. Vi er klar til at svare på både telefon, chat og brevkasse. For nu vil jeg derfor opfordre dig til at skrive til nogen, som bedre kan rådgive dig om lige præcis din situation, du skriver om her.
Du skriver, at du ikke spiser, og det lyder til at det fylder så meget, at jeg gerne vil henvise dig til en rådgivning, som kan hjælpe dig med, at det er svært at spise: https://spiseforstyrrelse.dk/.
Herudover findes der også rådgivningstilbud, som ved meget om angst, for eksempel: https://angstforeningen.dk/index.php?page=bufa
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Mvh
Bryd Tavsheden