08/09/2022
Jeg har gjort min veninde ked af det, og nu har jeg ikke lyst til at komme i skole.
Hej jeg går i 8 klasse jeg har gjordt en af min gammel pige venner sur på mig inde sommerferien fordi jeg sagde du væger mere end mig fordi hun er tyk og jeg er tynd men jeg være sur på hende der og derfor komme jeg til at sige det og nu har hun hade mig og har gjordt så jeg ikke ville i skole mere
Hvad kan jeg gør

Svar
Kære du
Mange tak for dit brev!
Du skriver, at du kom til at fortælle din veninde at hun er tyk, hvilket har gjort hende sur på dig. Nu har du ikke lyst til at komme i skole, og du spørger til hvad du skal gøre.
Hvor er det godt du rækker ud og søger hjælp, når noget er svært. Har du prøvet at snakke med din veninde om det? Måske forklare hende at du kom til sige det, fordi du var sur på hende?
Her i Bryd Tavsheden ved vi en masse om vold i familien og i kæresteforhold, og vil rigtig gerne hjælpe dig, hvis det er noget du oplever eller kender nogle, som gør. Ellers vil jeg anbefale dig at skrive eller ringe til Børnetelefonen eller GirlTalk. De er nemlig rigtig gode til at rådgive om venskaber og skolelivet 🙂
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, og jeg ønsker dig alt det bedste!
Mvh
Bryd Tavsheden