09/09/2022
Hej jeg er den 13 årig pige der skrev om "min mor er virkelig streng"
hej jeg er den 13 årig pige der skrev om "min mor er virkelig streng" den 07/09/2022. Angående det med at jeg kunne snakke med min mor angående snapchat og jeg kunne snakke om det med min lære. jeg ved ikke hvordan jeg kan snakke med min mor i sådan nogle situationer når det kommer til min skole og sociale medier osv... min mor er som sagt virkelig streng og voldelig i følge mig. Når hun bliver sur slår hun, kaster ting efter mig og min storesøster, kaster mig ind i væggen osv. Det er blandt andet hvorfor det er svært at snakke med hende da hun har et meget stort temperament. Når min mor er sur tager hun min telefon fra mig siger jeg ikke må gå i skole og ikke snakke med nogen. Min far bliver nødt til at adlyde til hvad hun siger da hun truer ham på en eller anden måde med at skilles fra ham... hvilket jeg ville syndet vil være rart for at være ærlig. Jeg kan bedre snakke med min far da han forstår mig bedre og snakker på en forståelig måde. Hvis min far bliver så hæver han ikke stemmen sådan alvorligt meget, han hæver stemmen sådan lige rimeligt, men det er jo så vi kan forstå af vores fejl.
kh pige på 13 år

Svar
Kære du
Mange tak for dit brev, hvor det godt du skriver ind. Du fortæller at du har tidligere skrevet ind tidligere. Du fortæller at din mor er voldelig, da hun slår, kastrer ting efter dig og kaster dig ind vi væggen. Du fortæller at hun har et stort temperament og at din far har svært ved at blande sig, da hun bliver vred og truer ham.
Det lyder som en rigtig ubehagelig situation at stå i. Det er aldrig rart når man ikke kan føle sig tryg derhjemme. Det er på ingen måder okay, at din mor behandler jer på den måde. Desuden er det også dybt ulovligt at slå og true andre, hvilket er en situation der skal tages meget alvorligt. Jeg synes du skal snakke med din far, og fortælle ham at du ikke synes det er okay, at din mor opfører sig sådan. Han er trods alt den voksne og han har ligeså stort et ansvar for at sørge for at i har det godt.
Hvis du kan mærke at situationen ikke bliver bedre, så har du mulighed for at kontakte kommunen og fortælle dem om de ting der foregår derhjemme. Kommunen kan tilbyde familiebehandling, hvor det måske kan gå op for din mor, at det hun gør, er meget forkert. Hvis du ønsker mere viden ift. at kontakte kommunen, så er du velkommen til at skrive eller ringe ind til os 🙂
Mvh. Bryd Tavsheden.