09/09/2022
De andre i klassen bagtaler og spreder rygter om min veninde.
Jeg har en vindende i klassen og de andre i min klasse bagtaler og spreder rygter. Vi skal på lejer skole Vad skal jeg gøre

Svar
Kære 11 årig pige
Mange tak for dit brev. Du fortæller at de andre i klassen bagtaler og spreder rygter i klassen om din veninde, og at i snart skal på lejrskole.
Det lyder som en ubehagelige situation, og jeg kan godt forstå at det kan være svært at tackle.
Jeg tænker at det kunne være en ide, at i taler med en lærer eller en forældre om dette. Det er måske ikke altid, at man har lyst til at henvende sig til en voksen, men mobning er aldrig okay og det er altid bedst at det stoppes inden det bliver værre for din veninde. Du kan tale med din veninde, og høre om hun har lyst at snakke med en voksen om det. Jeg håber det hele løser sig, og at i ender med at få en god lejrtur. Ellers er du altid velkommen til at skrive ind igen, hvis du har brug for det 🙂
Mvh. Bryd Tavsheden