11/09/2022
Jeg skriver igen som pigen, der har en virkelig streng mor.
hej jeg skriver igen som pigen der havde en virkelig streng mor. jeg havde delt en video jeg var blevet tvunget til. Jeg var blevet tvunget af en jeg virkelig ikke kan lide. Pigen jeg ikke kan lide kan heller ikke lide mig... men pigen kan et eller andet med hvis folk ikke gør som hun siger kan ingen som i INGEN lide personen der ikke har adlydet (staves) hende. Jeg spiste lige morgen mad med mine forældre, men på en eller anden måde kan min mor altid begynde at bringe det op. Min mor ved mit svageste punkt... hvis jeg kommer til at luve over for hende ved hun at jeg gør det for at hun ikke skal blive sur og voldelig. Til sidst sagde jeg sandheden... Det gik slet ikke godt, fordi hun begynde at være voldelig tager min telefon min gamle telefoner min ipad osv. jeg kan ikke ringe til nogen selvom jeg har lyst. Det er virkelig svært at tale med min familie om det. Jeg må ikke komme i skole. Jeg bliver truet med at blive rykket over på min gamle skole hvor jeg havde det værre. jeg kan ikke længere. Hjælp mig
kh pige på 13

Svar
Kære du
Mange tak for din besked, hvor er det godt du skriver ind!
Du fortæller, at du blev tvunget til at dele en video, som medførte at din mor blev voldelig og tog din telefon og Ipad. Derudover forbyder hun dig i at komme i skole og truer med at flytte dig tilbage til din gamle skole, hvor du ikke havde det godt.
Du skriver, at du har skrevet herind et par gange før. Jeg har læst dine breve og vil kraftig opfordre dig til at skrive ind på vores chatten i aften mellem kl. 17-20 eller ringe på 44452091 - det er fuldstændigt anonymt. Det virker til, at du står i en svær situation, og vi vil meget gerne snakke med dig, så vi sammen kan finde en løsning. Intet er af det her er din skyld, og vi her for at hjælpe dig!
Jeg vil igen understrege, at det ikke er okay, at din mor truer dig, tager dine ting og forbyder dig at tage i skole. Alle har ret til et trygt hjem! Jeg forstår, at det er svært at tale med familien om det. Ofte er det rart at snakke med nogen udenfor familien, det kan være lærer du har det godt med i skolen.
Ellers håber jeg virkelig, at du vil kontakte os i aften eller en dag i løbet af ugen! Det er vigtigt at snakke om de svære ting, og vi vil meget gerne snakke med dig!
De bedste hilsner
Bryd Tavsheden