03/09/2019
Græder mig selv i søvn.
Jeg er en pige på 17, som går og er ked af det dag ind og dag ud da jeg har igenmen mange år har været udsat psykisk vold og stædig er det, jeg er blevet/bliver råbet af flere gange om dage af min papfar og min mor gør ikke noget hun sider bare ved siden af og siger ikke noget. Jeg er blevet kaldt tyk og at jeg skulle tabe mig 5-10 kg så vil jeg måske se ok ud, jeg høre hver dag min mor og min papfar der sider inde i stuen og råber af hinanden, så 2-3 gange på en uge græder jeg mig selv i søvn og har gjort det i flere år, jeg har også oplevet et par voldelige situation i min barndom, så længe jeg kan huske tilbage har det været sådan. på baggrund af de ting jeg har oplevet i min barndom/ungdom har jeg fået konstateret depression her får 2-3 måneder siden hvor jeg hver dag går og kæmper med bare at kunne kigge på mig selv i et spejl, jeg går og kæmper med min vægt selvom både min kæreste og mine venner siger at de synes jeg ser mega godt ud men min selvtillid er så lav på grund af at jeg aldrig har fået af vide at jeg er en køn pige. Noget af det jeg synes der har været hårdest er at igenmen min folkeskole er der ikke noget der har troede på at jeg har haft det sådan fordi jeg er en smilede og udadvendt pige. Nu er jeg kommet der til hvor jeg ikke helt hvad jeg skal gør mere er ved at have prøvet så mange ting og ikke rigtig noget af det vikker til at hjælpe

Svar
Kære du.
Tusind tak for dit brev.
Jeg kan virkelig godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre. Det må være rigtig svært for dig, at blive råbt af og være ked af det hver dag. Jeg læser i dit brev, at din papfar er hård ved dig det må være rigtig svært. Du skriver også,, at din mor ikke gør noget ved det - har du prøvet at fortælle hende, hvor ked af det du bliver og hvor meget det påvirker dig i din hverdag? Jeg synes, det er vigtigt, at du får snakket ordentligt med din mor og udtrykker alvoren i situationen. Hvis du ikke føler det hjælper noget, vil jeg foreslå, at du skriver til vores chat (åben mandag-fredag 16-19) eller ringer til vores telefon 20670506, hvor vi har endnu bedre mulighed for at hjælpe dig.
Du skriver også, at du har en depression og at du kæmper med din selvtillid og det kan jeg sagtens forstå, når din papfar hver dag fortæller dig, at du ikke er god nok, som du er. Men det skal du bare vide, at det er du! Jeg er glad for at høre, at du kan tale med din kæreste og dine venner, men jeg vil også foreslå at du taler med din læge om at få psykolog eller psykoterapeut hjælp - en der kan hjælpe dig med din depression. Det kan være rigtig hårdt, at gå med alt det her alene og mit bedste råd til dig er, at tale med en professionel. Det er så godt, at du har skrevet det her brev og vi vil hellere end gerne hjælpe dig.
De bedste hilsner
Celina