03/09/2019
Føler mig helt nede i kulkælderen.
Hejsa jeg er en pige på 14 jeg plejer af føler mig fuld af energi men efter jeg er blevet mobbet Fkn meget føler jeg mig helt nede i kul kældrene og min lære er konstant efter mig. Hvad skal jeg gøre. Har ikke lyst til af leve mere

Svar
Kære du.
Tusind tak for dit brev. Jeg er meget ked af at læse at du, som ellers tidligere har været fuld af energi, nu er helt i kulkælderen fordi du bliver mobbet og din lærer er efter dig. Selvmord må aldrig være din udvej i svære perioder, og derfor er det rigtig godt at du skriver herind.
Det er virkelig hårdt at blive mobbet og jeg kan godt forstå du er ked af det. Hvor længe har det mon stået på? Er det de samme der mobber dig? Og har du fortalt nogen, hvad der sker og hvordan du har det?
Dit brev er ikke så langt og derfor tænker jeg på, om du mon har snakket med dine forældre om dine oplevelser og fortalt dem at du er ked af det? Sammen med dem kunne du få lagt en plan, det kan være at du vil skifte skole eller en helt anden løsning? Ellers, har du måske en lærer du er tryg ved, som du kan fortælle det til? Du kunne også fortælle det til en veninde som kan støtte dig i at få talt med en voksen du er tryg ved?
Det er vigtigt at mobberierne stopper og du kan blive glad igen, det fortjener du, især fordi du skal væk fra dine tanker om ikke at være her mere. Derfor håber jeg, at du vil lade en voksen hjælpe dig.
Jeg synes du er super modig og at det er super sejt, at du skriver for at få hjælp. Vi er en brevkasse der hjælper børn og unge, der er udsat for vold, dit brev ligger derfor lidt udenfor vores område. Jeg vil derfor anbefale dig at tage fat i girltalk.dk eller ringe til børnetelefonen, hvor der sidder rådgivere der vil kunne støtte og hjælpe dig.
Jeg ønsker dig det aller bedste
Bedste hilsner
Søs