17/09/2022
Jeg har det ikke så godt på mit hold her for tiden.
Jeg har det ikke så godt på mit hold her for tiden. Jeg har ikk rigtig nogle at snakke med og jeg bliver holdt lidt uden for også når de er ude for sporten. Jeg ved ikk om jeg ska finde nogle og holde mig til eller sige det til nogle. Ps har 2 jeg snakker godt med

Svar
Kære du.
Hvor er det godt at du skriver!
Du fortæller at du ikke har det så godt for tiden på dit hold til den sport du går til. Du fortæller at du bliver holdt lidt udenfor og at du ikke har så mange at snakke med. Det skal der gøres noget ved, så du kan få det godt når du er til sport : )
Du fortæller at du har 2 som du snakker godt med. Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at blive ved med at snakke med dem. Hvis de falder i snak med nogle af de andre på holdet, så kan det være at du kan snakke lidt med, så de andre på holdet lærer dig bedre at kende. Det kan også være at de 2 som du allerede snakker godt med måske kan blive nogle gode venner. Det er rart at have nogle på holdet som man synes man kommer godt ud af det med : )
Du fortæller også at du ikke ved om du skal sige det til nogen. Jeg synes det vil være en rigtig god ide at finde en voksen at snakke med om det. Er der en voksen du har det godt sammen med? Det kunne være dine forældre, træneren på holdet, en lærer eller en helt fjerde, som du tænker gerne vil hjælpe dig.
I Bryd Tavsheden ved vi rigtig meget om vold, det er det område som vi ved rigtig meget om. Så jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Headspace eller BørneTelefonen, da jeg tror de kan hjælpe dig langt bedre med at få det godt på dit hold til sporten end vi kan i Bryd Tavsheden. Du får lige linkene til deres hjemmesider her: https://headspace.dk/ og https://bornetelefonen.dk/ .
Jeg håber du får det bedre på holdet og finder nogle flere at snakke med. Headspace og BørneTelefonen kan være virkelig gode til at hjælpe dig med det.
Mvh. Bryd Tavsheden.