28/09/2022
Min mor vil gerne tag mine bukser af og rører ved mig. Hvad skal jeg gøre?
min mor vil gerne tag mine bukser af og røre ved mig jeg har ikke nogen far fordi har er gået for langt tid siden hvad skal jeg gør.

Svar
Hej
Mange tak for dit brev! Hvor er det godt at du skriver ind til os.
Du fortæller, at din mor tager dine bukser af og rører ved dig, og at din far ikke er inde i billedet. Du spørger til hvad du skal gøre.
Du beskriver ikke hvor du bliver rørt henne, men jeg går ud fra, at det er intime steder på kroppen. Hvis andre overskrider dine grænser seksuelt fx hvis du oplever ubehagelige eller grænseoverskridende berøringer eller hvis du direkte eller indirekte tvinges til at udføre eller medvirke til seksuelle handlinger, som du ikke har lyst til, kaldes det seksuel vold.
Hvis det er tilfældet lyder det super ubehageligt det du bliver udsat for, og ikke noget nogle forældre bør udsætte deres børn for! Det er ikke din skyld og rigtig alvorligt.
Jeg vil råde dig til at fortælle en i din omgangskreds, som du stoler på, om det. Det kan være svært og voldsomt at gå med alene. Måske du har en i familien, en god lærer eller pædagog du kan tale fortroligt med?
Hvis du er i tvivl om hvordan du skal sige det, eller har brug for at snakke anonymt om det, kan du altid skrive eller ringe til os. Vores chat er åben man-fredag kl. 17-20, og vores telefon er åben man-tor i samme tidsrum.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar 🙂
Mvh
Bryd Tavsheden