02/10/2022
Jeg har en kæreste som tit kalder mig luder, smat so, klamme svin og slår så jeg får mærker.
Jeg har en kæreste han kalder mig ret tit luder smat so klame svin osv han slår os ret tit så jeg får mærker

Svar
Kære du
Tak for dit brev!
Du fortæller at du har en kæreste, som ofte kalder dig rigtig grimme ting og slår dig, så du får blå mærker.
Hvor er det sejt at du skriver herind! Det kan være rigtig svært at fortælle om.
Det er slet ikke okay at din kæreste slår dig og kalder dig for så grimme ting! Og det lyder bestemt ikke rart, at blive udsat for! Det er vigtigt at man føler sig tryg sammen med sin kæreste, og har omsorg for hinanden.
Det lyder til at han ofte udsætter dig for fysisk vold ved at slå dig. Derudover kan det være rigtig sårende og skadende hele tiden at blive kaldt så grimme ting. Det kan nedbryde en, så man begynder at tro på at det man bliver kaldt er rigtigt. Hvis dette sker gentagne gange, kan det også opfattes som en slags vold - nemlig psykisk vold.
Igen vil jeg sige, at det er super godt at du har skrevet herind. Jeg vil råde dig til fortælle nogen du stoler på, om dine oplevelser. Måske en forælder, god ven eller helt tredje?
Derudover vil jeg opfordre dig til at kontakte os på vores chat, som har åben man-fre kl. 17-20, eller ringe til os man-tor i samme tidsrum. Vi vil rigtig gerne tale med dig om dine oplevelser helt anonymt!
Jeg ønsker dig alt det bedste!
Mvh
Bryd Tavsheden