04/10/2022
Har min ekskæreste udsat mig for vold?
Min ex kæreste skubbede mig, tog sine hænder rundt om min hals og pressede lidt til når han blev sur, truede mig med knytnæve og pressede mig meget ofte til at have sex med ham. Er det vold?

Svar
Kære du
Mange tak for dit brev, hvor er det bare godt at du skriver ind!
Du fortæller at din ekskæreste skubbede dig, tog sine hænder rundt om din hals og pressede lidt til når han blev sur, samt truede med knytnæve.
Jeg vil først og fremmest sige, at det bestemt ikke er okay, at du er blevet udsat for de ting. Du spørger om dette er vold, og her er svaret klart ja. Det er rigtig vigtigt at få talt med nogen om det, da det kan være rigtig usundt at gå rundt med. Du er ellers mere end velkommen til at kontakte os på chatten eller via. telefon, hvis du har brug for at komme ud med det.
Mvh.
Bryd Tavsheden