19/10/2022
Hvordan føles det når man er forelsket?
Hej.
Kunne det være at i kunne hjælpe mig med hvordan det føltes når man er forelsket?
Der er nemlig to drenge fra min klasse som jeg synes er søde og jeg er i tvivl om hvad for en af dem jeg er forelsket i. Den ene synes jeg er flot og og jeg drømmer om ham hver nat men i skolen føler jeg ikke vi har noget sammen. Den anden synes jeg er flot og jeg føler at vi har noget sammen i skolen. Alle de andre drenge fra min klasse siger også at begge de her drenge er forelsket i mig.
Håber at i kan hjælpe: - )

Svar
Hej med dig.
Tak fordi du skriver.
Forelskelse kan føles forskelligt fra person til person. Det er også forskelligt om man forelsker sig hurtigt eller langsomt. Hvis der er nogen du synes er sød og som du kan lide at være sammen med, kan det godt give en følelse af forelskelse og det er rart at være sammen med en man synes er sød og har noget sammen med. Men det er også helt okay at være i tvivl om, om du mon er forelsket, også selvom at der er nogen, som er forelsket i dig. Måske det kan hjælpe dig at tale med en voksen om det, en som du stoler på i f.eks. din familie eller i skolen.
Her på Bryd Tavsheden hjælper vi børn og unge, som har været udsat for vold, så hvis du eller nogen du kender føler sig udsat for vold, så vil vi rigtig gerne hjælpe dig eller andre du kender.
Jeg ønsker dig alt godt
Mange hilsner Bryd Tavsheden