24/10/2022
Min papfar er voldsom over for mig og min lillesøster. Hvad skal vi gøre?
Min papfar er voldsom over for mig og min lillesøster, når min mor ikke er hjemme. Vi har prøvet at tale med min mor, men hun tror ikke på os.
Hvad skal vi gøre

Svar
Hej med jer,
Tak fordi du skriver til Bryd Tavsheden.
Du skriver at din papfar er meget voldsom over for dig og din lillesøster. Jeg har ud fra din beskrivelse lidt svært ved at vide hvad du mener med voldsom.
Du skriver også, at din mor ikke tror på jer når du spørger om hjælp, og spørger om hjælp til hvad i skal gøre.
Først vil jeg sige, at det er mega sejt du skriver ind for at finde noget hjælp. Når man oplever at nogen er voldsomme over for én, så er det rigtig godt at række ud og få snakket med nogen om det. Er der noget familie eller en lærer/pædagog som du stoler på, som du vil kunne snakke med om det?
Ellers er du velkommen til at kontakte os hos Bryd Tavsheden.
Her hos Bryd Tavsheden snakker vi om både fysisk, psykisk og seksuel vold, og de følelser som der ligger bag disse episoder.
For at bedst mulige kunne forstå jeres situation og hjælpe jer, så kan i kontakte os på chatten mandag - fredag mellem 17-20. Eller på telefon: 44 45 20 90, mandag - torsdag.
Mvh
Bryd Tavsheden