02/11/2022
Jeg føler ikke jeg kan sige fra, selvom jeg allerhelst gerne vil
Hej, jeg går og har det mega dårligt der hjemme og ved snart ik hvad jeg skal gøre mere.
Kan snart ik klare og være i det mere, men altså der går ik en dag uden et skænderi.
I mens alt det er sker, begynder jeg og fucke mig self op, fx begyndt og drikke meget tage snus have noget med alle mulige drenge til fester uden noget i det, føler ik jeg kan sige fra til nogen eller noget.
Tror bare snart min krop siger stop fordi kan ærligt ik klare det mere, vil gøre så meget for og komme væk/ud af alt det her men ved squ bare ik lige hvordan?

Svar
Hej du
Hvor er det godt at du gerne vil have hjælp til at sige fra, når du er i noget, som du ikke synes er godt for dig og som du gerne vil væk fra.
Jeg vil gerne se om jeg sammen med dig kan se på, hvad du kan gøre.
Først forstår jeg, at du har det meget dårligt derhjemme og at I skændes meget. Jeg tænker på, om du har fortalt dine forældre, hvordan du oplever det, hvad du føler det kaster dig ud, og at du gerne vil have det skal stoppe.
Måske kan en snak med dem hjælpe.
Hvis du tænker, at det ikke vil gå. Så er der måske en lærer eller en anden voksen, som du har tillid til og som kan hjælpe dig. Jeg tænker nemlig, at det vigtigste for dig er at få talt med dine forældre på en eller anden måde, da jeg forstår, at det er situationen derhjemme, der har fået dig ud i de andre ting, som du gerne vil have skal stoppe.
Hvis du ikke synes, at du har nogle voksne omkring dig, som du kan søge hjælp hos, så vil jeg foreslå dig at henvende dig til Børns Vilkår, da de vil være gode til at hjælpe dig med at finde hjælp til det du oplever lige nu.
Her hos Bryd Tavsheden er vi rigtig gode til at lytte, tale med og hjælpe børn og unge, som oplever at de udsættes for vold eller andre former for overgreb. Derfor vil jeg også sige til dig, at du er velkommen til at kontakte os på vores chat, hvis du oplever det du udsættes for som voldeligt eller som et overgreb. På chatten kan vi bedre tale med dig og forstå din situation, så vi sammen kan se, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.
Du skal være velkommen på vores chat eller til at ringe til os og du er også velkommen til at henvise andre du kender, som måske selv føler sig udsat for vold eller overgreb.
Pas godt på dig selv!
Mange hilsner
Bryd Tavsheden