06/11/2022
Min far kan finde på at slår, råbe og tager fat i mine småbrødre
Hej
Jeg har 2 små brødre og de er meget frække begge to - Når min far bliver sur på en af dem eller dem begge så nogen gange klasker eller slår han dem over fringrende og når han sender dem ind på værelset og de ikke går der ind så tager han dem i armen og slæber dem næsten hen over gulvet og det ser ret voldsomt ud. Men når han så også bliver sur så råber han mega højt “Hold kæft” eller sådan noget i den stil og “Møgunger” osv og bliver rigtig bange.

Svar
Kære du
Tak for din besked! Hvor er det godt at du skriver ind!
Du fortæller, at når din far bliver sur på dine småbrødre kan han finde på at slå dem over fingrene, sende/slæbe dem ind på værelset, råbe ting som ”hold kæft” og kalde dem møgunger. Du fortæller, at din fars adfærd gør jer bange.
Hvor er det sejt, at du vælger at skrive herind og åbne op om, hvad du oplever derhjemme. Det er dine forældres ansvar at skabe et trygt hjem for dig og dine brødre. Ligemeget hvor sure I bliver på hinanden må forældre ikke slå, hive hårdt fat I jer eller kalde jer grimme ting. Det er dit fars ansvar ikke at gøre disse ting, selvom han bliver sur og irriteret.
Det er vigtigt at få snakket om disse ting, som gør dig og dine brødre bange. Har du nogle du kan snakke med det om? Måske en anden forælder, bedsteforældre eller en lærer? Vi vil rigtig gerne snakke med dig om dine oplevelser. Det er ikke mening, at man skal gå med det alene.
Du kan skrive helt anonymt ind på vores chat man-fre kl. 17-20, eller ringe ind man-tor i samme tidsrum.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar! Jeg ønsker dig alt det bedste
Mvh
Bryd Tavsheden