13/09/2019
Ved ikke hvad jeg skal gøre?
Hej brevkasse
Jeg står i en meget hård og svær situation lige nu og har gjort i lidt over 1 måned nu...
Min meget seriøse flirt bliver råbt og taget meget hård fat i der hjemme af hans forældre og ved ikke hvad jeg skal gøre? Plus han lige har været igennem et kræft forløb, men heldigvis rask nu.
Han er begyndt at få alkohol problemer og drikker før skole endda..?! Jeg græder hver dag, da jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal stille op, han har nemlig stoppet vores kontakt og forhold efter alt dette, fordi han ikke vil rode mig ind i alt dette lort..
- Mine forældre har ikke kendt til vores relation, da vi har taget vores forhold meget naturligt og tog tingene når de kom
PS. Han er 16

Svar
Kære du,
Tak for dit brev, og hvor er det godt, at du rækker ud efter hjælp til din flirt.
Det er helt rigtigt at du reagerer på, at hans forældre råber af ham og tager hårdt fat i ham, for det lyder som om, at din flirt er udsat for både psykisk og fysisk vold i hjemmet.
Du skriver, at han har stoppet kontakten med dig, men måske du alligevel har muligheden for, at anbefale ham til at kontakte os enten her i Brevkassen eller på chatten fra kl. 16-19 i hverdage. Din flirt skal have hjælp ift. den vold, som han er udsat for, og det er ikke noget, som du du hverken kan eller skal påtage dig.
At din flirt drikker alkohol for at klare sig igennem dagen, er selvfølgelig ikke godt, men først og fremmest skal han have hjælp ift. den fysiske og psykiske vold, som han er udsat for. Du kan også anbefale ham at ringe til os på tlf. 20670506 mandag-fredag kl. 16-19 for at få en snak. Det er selvfølgelig helt anonymt.
Du skal huske at passe på dig selv også. Det er meget hårdt at overvære, at dem man holder af bliver udsat for vold. Jeg synes, at du skal fortælle dine forældre om jeres forhold, og om hvad der forgår hjemme hos ham. Du har også brug for støtte - både ift. at hjælpe ham og ift. at bearbejde de ting, som du har set.
Du er mere end velkommen til at skrive til chatten eller ringe til os, hvis du har flere spørgsmål eller har brug for anden hjælp.
Det er stærkt at du skriver til os, og jeg håber at din flirt har mod på at kontakte os.
Mange hilsner,
Sofie