19/09/2019
Min ven drikker og er på stoffer
Hej
Jeg er ven med en og han er på stoffer og ryger og drikker. Jeg er rigtig bekymret og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har prøvet og snakke med ham men han siger han ikke vil have noget hjælp fordi han godt kan styre det.
Det tror jeg ik han kan til sidst.
Hvad skal jeg gøre ?

Svar
Kære pige på 13 år.
Tak for dit brev og din store omsorg for din ven. Det er flot at du har omsorg for en anden.
Det er en stor opgave at støtte nogen der er begyndt at drikke og tage stoffer, og som ikke vil tale om det.
Jeg tænker at din ven har nogle problemer, som han prøver at glemme.
Måske du kan få din ven til at tale med nogen. En voksen som han stoler på.
Nu har du skrevet til en brevkasse, der arbejder med børn og unge og vold. Så jeg vil anbefale dig at skrive til www.girltalk.dk De har en chat hvor du kan få nogle råd om hvordan du kan handle.
Mange hilsner Herdis