17/11/2022
Min mors kærester er ubehagelige
Hej jeg er en pige på 14 min mors kæreste drikker hele tiden og hører højt musik,min mor og ham har været sammen i 2 år nu. også viser det sig at min mor er gravid har selv en bror på 11 og 2 store søstre der er flyttet ud af huset,han råber af mig og min bror og siger at hvis min mor mister barnet er det mig og min brors skyld fordi vi stresser vores mor,min bror og jeg har det svært pga vi har mistet vores far i en tidlig alder og har boet på opholdssted som lille,da mors tidligere kæreste var meget voldig mod mig og min bror også seksuelt.vi meldte det og politiet troede ikke på ogs,jeg er personligt meget bange for at han vil komme og finde ogs og gør det samme igen også selvom mors nye kæreste er her er jeg stadig bange,jeg ved ik rigtigt hvad jeg skal gør da mit hoved er meget fyldt med alt muligt lort vil i please hjælpe mig hvad skal jeg gøre?

Svar
Hej pige på 14.
Jeg kan forstå på dit brev, at du er i en rigtigt svær situation med din mors kæreste. Også fordi at mors tidligere kæreste gjorde nogle rigtigt slemme ting.
Lad mig starte med at beskrive, hvad jeg ser dig fortælle.
Du fortæller, at mors kæreste drikker hele tiden. Din mor er gravid og hendes nye kæreste truer dig og din bror med, at hvis der sker noget med barnet, så er det jeres skyld, fordi i stresser mor.
Du har svært ved det, fordi du har mistet din far. Mors tidligere kæreste har været voldelig og har også gjort noget seksuelt. I anmeldte det til politiet, men du oplever, at de ikke troede på dig.
Hold nu op, hvor er der altså mange ting som ikke er som de skal være. Du skal vide, at alt det der sker, det er ikke din skyld. Det er de voksne, som er helt galt på den. Din mors nye kæreste har et problem med at drikke. Din mors gamle kæreste havde også problemer. Og din mor skal lære at finde bedre kærester, kunne noget tyde på.
Men det er ikke din skyld og det er ikke din brors skyld.
I skal have noget hjælp. Den situation i er i, den er ikke okay. I har ret til at vokse op i trygt og sikkert hjem, med trygge rammer og forhold. I har oplevet rigtigt mange ting, som man ikke skal opleve som børn. Eller overhovedet for den sag skyld.
Hvordan får i hjælp?
Det kan i gøre på forskellige måder.
I kan sige det til en lærer eller en pædagog på skolen, så de kan fortælle det videre og jeres familie kan få hjælp.
I kan også skrive herind på chatten mandag-fredag 17-20. Det er gratis og anonymt. Så hjælper vi meget gerne. Det fortjener i.
Det vigtigste er, at i siger det højt til nogen og ikke går med det selv. I fortjener hjælp!
De bedste hilsner, Bryd Tavsheden