03/12/2022
Jeg får nogle gange lyst til at slå min veninde selvom hun ikke har gjort noget
Hej jeg har det svært og har ikke nogle at tale med det om har virkelig brug for hjælp. Føler mig super alene selvom jeg har mange gode venner og veninder og har svært ved nogle aggressioner er nemlig rimelig vældig altså ikke sådan jeg går og slå folk men jeg har et stort temperament og tænker tit at jeg bare har lyst til at slå min veninde selvom de ikke har gjordt noget jeg slår dem ikke men har lyst ved godt det lyder vildt underligt men ved ikke om jeg måske kunne have add eller adhd da min bror har det og har angst så tit føler jeg at jeg ikke kan få vejret og ryster tit i skolen med mine hænder og har det virkelig dårglit når jeg spiser da jeg vejer 45 kilo men nu vil min mor have Mig til lægen fordi jeg får kvalme når jeg skal til at spise min liv er bare kit kaos og nu skriver jeg til jer for at bryde tavsheden….. Tak

Svar
Hej og tak fordi du skriver ind.
Det lyder til, at du går og bakser med flere svære ting i din hverdag. Derfor synes jeg, at det er godt, at du skriver herind og at I tager til lægen. Det er vigtigt at søge hjælp, når man ikke har det helt godt - om det så er i kroppen eller i sindet.
Først vil jeg sige, at man først er voldelig, når man udøver vold. Mange af os har en masse vildt underlige tanker i løbet af en dag, men det betyder ikke at vi handler på dem alle sammen eller "er" hver evig eneste tanke. Så du er altså ikke voldelig overfor dine veninder, fordi du kan have nogle tanker om at slå dem. Det vigtige er, at du kan formå ikke at slå dem i virkeligheden og det lyder det til at du klarer helt fint. Det lyder alligevel svært at gå med sådan nogle tanker. Det kunne du måske også tale med din læge om, hvis du synes det plager dig mere end det burde.
Du er også velkommen til at skrive ind til os i chatten, så vi kan høre mere om det du går og døjer med og om vi evt. kan hjælpe dig. Du kan skrive til vores chat man-fre kl. 17-20 eller ringe til vores telefon 44452090 man-tors 17-20.
Med venlig hilsen
BrydTavsheden