07/12/2022
Min kæreste vil ikke have sex med mig
Hej. Min kæreste vil ikke have sex med mig og jeg bliver meget sur. Og ked af det. Hvorfor vil hun ikke være mig sammen med🥹?

Svar
Hej Dreng på 12,
Først vil jeg sige tak for dit brev.
Du skriver, at din kæreste ikke vil have sex med dig. Det gør dig sur og ked af det. Du spørger herefter hvorfor hun ikke vil det.
Sex er noget som skal gøres under trygge rammer, og som skal gøres når begge personer er klar til det. Det kan være meget følelsesmæssigt og en stor oplevelse i ens liv. Derfor er det rigtig vigtigt at man kun gør det hvis man har lyst til det, er tryg og ikke gør det under pres eller blot fordi at andre vil.
Jeg vil gerne skrive lidt om, at du ikke tror at din kæreste vil være sammen med dig. Det at man ikke er klar eller har lyst til at have sex, betyder ikke at man ikke vil være sammen med personen. Når man er kærester er der rigtige mange følelser i spil, såsom kærlighed og tryghed. Bare fordi man er kærester betyder det ikke at man skal have sex.
Det er rigtig vigtigt at være opmærksom på, man ikke presser andre til at gå over deres grænse i forhold til at have sex, da det blandt andet er meget følsomt og kan være rigtigt ubehageligt at blive presset.
Hvis du har tanker og spørgsmål om sex, og det at være i forhold hvor man har sex eller ej, så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til www.Privatsnak.dk
De har både en chat og telefon hvor du kan stille spørgsmål til emner såsom kærester og sex.
Her hos Bryd Tavsheden oplyser vi om vold, samt snakker og rådgiver om de følelser som kan forekomme efter at have været udsat for vold. Vores chat er åben mandag - fredag, kl.17-20.
Mvh
Bryd Tavsheden