08/12/2022
Er jaloux i forhold til min kæreste.
Hejsa
Jeg er en pige på 18 år. Jeg har en kæreste, mig og ham har været sammen snart 11 måneder. Jeg bliver rigtig hurtigt jaloux og det ender ud i diskutioner. Han tager aldrig i byen eller til fest, fordi han ved hvordan jeg har det med det.
Jeg stoler på ham, men hvis der så kommer en masse tanker, så virker det som om jeg ikke gør, og det er så irriterende jeg ikke bare kan lade ham tage i byen og hygge sig med sine venner, men min selvtillid gør det ikke godt, for jeg er bange for at han forlader mig for en anden, for jeg hader mig selv.
Håber I kan hjælpe<3

Svar
Kære pige på 18 år.
Tak for dit brev. Det er flot og modent af dig at du skriver. For du har jo helt ret, at din jalousi kan få konsekvensers for dit forhold.
Og din kæreste er jo i den situation at han undlader at gøre ting, som han har lyst til fordi din opførsel styrer ham. Og det er ikke godt i et forhold at den ene styrer den andens adfærd.
Og det er jo det du godt ved og gerne vil have ændret.
Jeg ved jo ikke hvor du bor, men jeg tænker at det vil være en meget god ide at du kontaktede vores forening. Enten via chatten eller at ringe ind til os.
Så kunne du få talt med os og finde ud af hvad der ligger bag din måde at være på. Fordi der er jo noget bagvedliggende, som det kunne være så godt at få styr på.
Så du og din kæreste kan få et dejligt ligeværdigt forhold.
Bedste hilsner til dig fra
Brevkassen