10/12/2022
Ny søskende og veninder der har fundet andre veninder.
hej.. min mor og bonus far har lige fået et barn og har derfor ikke meget tid. jeg har før hf det dårligt hos far men vil gerne være mere der nu...hvordan fortæller jeg det? jeg går med meget for tiden som at miste bedsteven , der hellere ville være med" drama pigerne", har i et råd til begge?
hilsen pigen på 12

Svar
Kære pige på 12 år.
Tak for dit brev, det er godt at du skriver. Det er nemlig godt at finde nogen at tale med.
Jeg kan godt forstå at det kan være svært at få en søskende, og at du kan føle dig udenfor.
Også selvom jeg er sikker på at du om nogen tid godt kan lide den nye søskende.
Jeg tænker at du måske kan deltage lidt i at der er kommet en søskende. Måske tilbyde at gå en lille tur med barnevognen, eller at gå med når din mor går. Når den lille sover kan I måske få talt om noget af det der optager dig. Også om at du tænker på måske at være mere hos din far.
Og også om veninden der søger andre. Det er svært at miste bedsteveninden fordi hun vil noget andet. Måske har I også begge to forandret jer og måske du kunne " kikke " lidt efter andre som du kunne blive venner med ? I klassen eller i skolen, måske er der nogen som du kan blive venner med.
Og så tænker jeg også på om der er nogle andre i familien som du kan tale med ? Måske nogle bedsteforældre eller tanter.
Jeg håber det falder på plads for dig.
Bedste hilsner fra
Brevkassen