16/12/2022
Konflikter med piger i klassen
Hey, jeg vil bare lige skrive at jeg snart ikke kan længere. Pigerne fra min klasse putter det hele på mig, og når det lige har gået så godt, så har jeg åbenbart gjort noget igen. Jeg har ikke nogle at snakke med, og jeg er så pisse træt. Der er ikke nogen der kan li' mig fra min klasse, og jeg kan ikke flytte. Mine lærer siger at de ikke er sandt at de ikke kan lide mig, men samtidig siger de andre at de ikke kan fordrage mig.
Jeg ville ønske jeg bare kunne forsvinde væk for alt det her lort. Jeg ved ikke hvorfor de er sur på mig længere, jeg forstår det egentligt heller ikke. De er sur over noget der er sket 9 måneder siden, og det ikke engang så seriøst, andet end en video hvor mig og en af mine "veninder," gik over, og sagde Bente til hinanden, hvor jeg derefter skrev det der med at jeg ikke ved hvordan jeg skal sige at jeg ikke gider at have sådan et tæt venskab.
Det er de åbenbart sur over. Jeg får skylden over alting, det er lige meget om jeg er inkluderet eller ej. Ligesom en af pigerne havde skrevet en kæmpe lang besked, som jeg så havde vist til lærerne fordi det var over grænsen. Der blev snakket med hende, og hun kommer med en undskyldning som er at "de snakker om tvangs fjerning." Hun må ikke engang vide det, men det ved hun åbenbart. Det er lige meget om hun læser den her eller ej, men jeg er træt af at få skylden på noget der ikke er min skyld.
De sider og bagtaler mig lige nu, og jeg er ret træt og ked af det.
Jeg er ved at dræbe mig selv snart. Jeg er så pisse træt af alt det her.

Svar
Kære pige på 13 år.
Det er så godt at du skriver om hvad der sker, for du har brug for at tale om det.
Og flot at du har talt med din lærer, desværre har det ikke fået jer piger til til blive venner igen.
Og så kan det være svært t være 13 - 14 år som I er i klassen. Det sker så mange ting med jer. Både hormonel og fysisk og psykisk udvikling --- alt på en gang. Det kan være voldsomt.
Måske er der en AKT lærer eller en lærer der kan arbejde med hele jeres pige gruppe i klassen, så at I kan få det bedre med hinanden. Du kunne prøve at tale med din lærer om der kan laves sådan en gruppe. Hvis der er en socialrådgiver på jeres skole, så kan socialrådgiveren måske være med til at danne sådan en gruppe.
Og så vil jeg foreslå dig at chatte med www.girltalk.dk. Der er de rigtig gode til at skrive med unge der har det svært.
Mange hilsner fra
Brevkassen.