16/12/2022
Holder sin kæreste for meget inde.
Hey. Jeg er en dreng på 14 og har virkelig trust issues og ved ikke hvordan jeg skal “ændre” det fordi jeg føler at jeg holder min kæreste for meget inde:(?

Svar
Kære dreng.
Tak for dit brev og for dit mod til at skrive om dit issue. Det er modigt at turde tale om ting som man selv gør, og ikke synes er i orden.
Når det er godt at du skriver er det også for at undgå at din måde at være kæreste på, udvikler sig til psykisk vold. For psykisk vold er når man truer eller tvinger andre til at ændre deres adfærd. Og når man er nedladende overfor en anden.
Det er slet ikke sikkert at du gør det, og for at undgå at det bliver sådan, så vil jeg anbefale dig at tage kontakt med os. Skriv til vores chat eller ring til os, så kan der blive tid til at tale om hvad der kan være grunden til at du har svært ved at stole på nogen og hvordan du kan få hjælp til at ændre din adfærd.
Mange hilsner fra
Brevkassen