19/12/2022
Men når jeg er sammen med ham, kigger jeg mig konstant over skulderen, er årvågen og går på listetæer, men jeg elsker ham stadig.
Hej igen Brevkassen.
Jeg har tidligere skrevet til jer herinde, og står stadig forvirret.
Min kæreste har haft mange problemer hvor han b.la. Er og bliver stadig manipuleret af hans mor, han har været i et stofmisbrug og drukket en masse alkohol, hvilket gjorde ham aggressiv og til sidst endte med at jeg kom på sygehuset.
Jeg har i dag haft et skænderi med ham, hvor han fortæller mig at udøver psykisk vold mod ham, at jeg holder ham lukket inde og at jeg manipulere ham til at gøre hvad jeg ønsker at han skal gøre.
Jeg er pt. I udredning for en endnu ukendt personlighedsforstyrelse, og skal efter dette i udredning for PTSD. PSykiatrien kunne ikke tilbyde mig udredning for PTSD, da de har vurderet at jeg er i et utrygt forhold hvor traumer stadig påføres mig.
Mit problem lige nu er at jeg er rigtig bange for at min kæreste vil udøve vold mod igen, da jeg ser tegnene igen med alkohol og hans omgangskreds, MEN lige meget hvad jeg gør, og hvor mange gange vi slår op, så kan jeg simpelthen ikke stoppe med at tilgive ham. Jeg får hele tiden af vide at han ødelægger mig, og at jeg burde gå fra ham, men jeg elsker ham. Har prøvet flere gange at slå op og flytte, men ender altid med at flytte tilbage igen efter kort tid. Jeg føler at min kærlighed til ham, er som en sygdom jeg ikke kan komme af med, og ved slet ikke hvor jeg skal starte med at bede om hjælp. Jeg er tom, ensom, ked af det og hele min verden går fra hinanden, når jeg er væk fra ham. Men når jeg er sammen med ham, kigger jeg mig konstant over skulderen, er årvågen og går på listetæer, men jeg elsker ham stadig.
Hvad er der galt med mig?!?!

Svar
Hej igen.
Jeg kan godt forstå, at det er en rigtigt svær situation du står i. Det lyder for mig som om, at dig og din kærestes relation ikke er helt sund.
Jeg kan også læse mig til, at du i høj grad bebrejder dig selv, at du elsker ham.
Det er vigtigt at forstå, at det er aldrig er sort/hvidt i sådan en sag. Man kan ikke bare sige at nu er en kæreste dum, så man gå. Det er rigtigt svært, fordi man elsker stadig personen. Og måske er der rigtigt meget anerkendelse og tryghed i forholdet, som man er bange for at være foruden.
Det er ikke meningen at du skal gå på listetæer eller være bange hele tiden, i et forhold skal man føle sig tryg og sikker!
Men jeg kan også, at du har svært ved at finde ud af, hvordan du skal agere i alt det her.
Jeg vil derfor anbefale dig, at du ringer på vores telefon 9-15 i hverdagene og snakker med den faglige leder om et samtale forløb.
I et samtaleforløb kan du få nogle samtaler med den samme rådgiver, som kan hjælpe dig med at forstå, hvorfor det er så svært at gå - og måske hjælpe dig med at vurdere, hvad du skal gøre i den her situation.
Jeg håber vi hører fra dig!
Nummeret er: +45 44 45 20 90
Pas godt på dig selv 🙂
Mvh Bryd Tavsheden