25/12/2022
Jalouxi på kæreste i en tæt vennegruppen.
Jeg er super jaloux anlagt, og det skader min kæreste og jegs forhold. Hans bedste kammerat er lige blevet kærester med en, som han har været sammen med før. Det har jeg det mega stramt med, fordi jeg altid er bange for at hun vil være der. Ikke fordi jeg tror, at han kunne finde på at gøre noget - det giver mig bare en mega ubehagelig følelse i maven.
De har generelt en vennegruppe, hvor mange af dem har været sammen på kryds og kværs.
Hvad kan jeg gøre ved dette?

Svar
Kære pige på 24 år.
Tak for dit brev og hvor er det godt at du tænker over din jalousi. Det tror jeg er det første skridt til at kunne bearbejde den. Og så tænker jeg også at i en tæt omgangskreds i jeres alder kan der være flere der har været kærester, at de bagefter er venner, kunne handle om at de er glade for hinanden som venner, og er trygge ved hinanden.
Jeg tænker at du kan tale med din kæreste om det, og så tænker jeg at du skal arbejde på at tro på ham, når han nu har valgt dig og ikke den anden.
Måske du kunne skrive til girltalk.dk. De er rigtige gode til at chatte om følelser i ungdommen.
Vi ved mere om vold og det er der heldigvis ikke i dit liv.
Mange hilsner
Brevkassen.