26/12/2022
Forvirrende forhold.
Jeg har haft en langtidsting kørende med en fyr, vi er ikke kærester... eller det var lidt en grå-zone. For vi var fra starten meget on and off over en meget lang periode. Til "sidst" endte det bare med at være meget seriøst. Jeg har fra starten gerne ville være i et seriøst forhold, men han har ikke rigtig kunne forholde sig til det tror jeg. Men på samme tid ville han også blive jaloux hvis jeg var sammen med andre. Vores dynamik er/var ret kompliceret. Men så for 2 måneder siden, meddelte han mig at han bare ikke kunne se en fremtid mellem os. Det sårede mig ret voldsomt, fordi på det tidspunkt var vi basically seriøse kærester, selv efter at have været on and off i så lang tid.... Efter det har jeg isoleret ham fuldstændigt. Jeg har faktisk "ghostet" ham i to måneder. Han skriver stadig til mig, jeg svarer ham bare ikke. Ikke fordi jeg synes det føltes godt, men fordi jeg føler jeg fik det utroligt dårligt af at gå igennem perioder af ham og mig der var on and off. Men så for en uge siden, hvor vi var til en fælles fest, så har indrømmer han faktisk at han er ensom og måske egenligt har følelser for mig alligevel "og bare ikke vidste" hvad han ville. Personligt tør jeg ikke gå tilbage til ham, fordi jeg ved at hvis han springer fra for 7. gang så tror jeg faktisk ikke jeg kan holde til det. Men på samme tid vil jeg heller ikke isolere ham, hvis det nu er psykisk vold. Det er faktisk et kompliceret dilemma der giver en knude i maven på mig og jeg kan ikke finde ud af om det er et almindeligt "heartbreak" eller om det er mig der er en dårlig person.

Svar
Kære pige på 19 år.
Tak for dit brev, ja det lyder som et forvirrende forhold.
Jeg tror ikke du er et ubehageligt menneske, du er 19 år og i et slags forhold der er kompliceret. Og med en fyr der siger at han er forvirret over sine følelser.
Jeg vil anbefale dig at tale med venner der ender dig, og så kan du skrive til girl.talk.dk De er super gode til følelser og forvirring.
Her i foreningen ved vi mere om vold, og det oplever du heldigvis ikke.
Mange hilsner
Brevkassen.