30/12/2022
Bor med min datters far som er voldelig og kontrollerende
Hejsa
Jeg skriver til jer da jeg bor med min datters far som er voldig og kontrolerende og det samme med hans familie de har søret for at jeg ikke længere har kontakt med min familie og de taler virkelig ned til mig og flere kan se jeg går rundt og har det dårligt men ingen vil hjælpe alligevel og hans familie vil ikke have jeg flytter for så kan han ikke kontrollere mig længere og være voldig men mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre ønsker bare at have mit liv tilbage

Svar
Kæreste du
Tusind tak for dit brev. Hvor er det godt at du skriver herind.
Du fortæller, at du lever med en voldelig og kontrollerende mand og hans familie og, at de har isoleret dig fra din egen familie og omgangskreds. Du fortæller også, at du har en datter.
Det lyder som en usund og farlig situation du er i og jeg kan godt forstå, at du gerne vil have dit liv tilbage. Jeg håber at det, at du har haft mulighed for at skrive dette brev betyder, at du også har mulighed for at ringe eller skrive til nogen, som kan hjælpe dig.
Hvis du har mulighed for det vil jeg opfordre dig til at ringe eller skrive til os - vi har åben alle hverdage kl. 17-20. Sammen kan vi hjælpe dig med at få overblik over din situation og hvordan du kan få hjælp til at komme sikkert væk.
Skulle jeres situation blive akut farlig for dig og/eller din datter kan du ringe 1888 og få hjælp til at komme på krisecenter. De har overblik over, hvor der er ledige pladser.
De bedste hilsner
Lotte
Bryd Tavsheden