22/01/2023
Jeg ved ikke hvornår jeg bliver slået - Hvad skal man gøre?
Jeg syns den er svær at man ik ve hva der ske på en dag om man ska bli slået på elle ik. Men hva ska man gør?

Svar
Kære dig
Hvor er jeg glad for at du skriver ind. Jeg kan godt at det er en svær situation at stå i.
Du skriver at det er svært at vide hvad der sker på en dag, og om du bliver slået elle ej. Det er ikke en sjov situation at stå i.
Jeg får lyst til at fortælle dig at ingen børn skal opleve et liv med vold. Hverken fra deres venner eller voksne. Du skriver ikke hvem det er der slår dig, men jeg vil næsten gå ud fra at det er derhjemme du bliver slået?
Hvis det er derhjemme du bliver slået forstår jeg godt at de kan være svært at vide hvad du skal gøre. Man må ikke slå sine børn i Danmark, og det er meget alvorligt hvis man gør.
Har du nogle du kan fortælle til hvad der sker? Det kan være en voksen du stoler på, eller en lærer eller pædagog? Det kan også være din fodboldtræner, eller en anden træner hvis du dyrker noget sport.
Det er vigtigt at du får sagt til en voksen hvad der sker så du kan få noget hjælp til hvad du skal gøre.
Du skal også være med velkommen til at ringe herind eller skrive herind på vores chat som har åben man-fre kl. 17-20. Her vil der sidde rådgivere klar til at hjælpe dig med hvad du kan stille op.
Jeg håber dette svar kan hjælpe dig.
Mvh
Bryd Tavsheden.