06/02/2023
I dag voksen, men oplevede overgreb og vold som ung.
Hej
Jeg blev sexmisbrugt og fik så mange tæsk som ung, kan mærke det nager mig voldsomt, hvad mener i jeg skal gøre ved det. Har kun fortalt det til få i familien.
Hilsen
Karsten

Svar
Hej du,
Hvor er det godt at du kontakter os omkring din oplevelse.
Du skriver at du som ung oplevede seksuelt overgreb og fysisk vold og at det er noget der nager dig nu i dit voksne liv og det er kun få familiemedlemmer du har fortalt oplevelsen til.
Det er aldrig okay at opleve seksuelt overgreb eller vold lige meget om man er barn, ung eller voksen.
Det er rigtig sejt at du rækker ud og beder om hjælp.
Du skal have lov til at have det godt, hvilket dine oplevelser i din ungdom sætter en begrænsning for da de gamle sår bliver ved med at presse på. Derfor er det også rigtigt godt at du nu søger om hjælp til at tage hånd om din oplevelse så du kan leve dit voksne liv fuldt ud.
Jeg vil råde dig til at kontakte Center for Seksuelt Misbrugte, som er en anonym rådgivning for voksne, der har været udsat for seksuelle overgreb i barndommen og ungdommen. de har frivillige rådgivere, som har stor viden om senfølger efter seksuelle overgreb, som sidder klar til dig.
Her er et link til hjemmeside: https://csm-danmark.dk/
Jeg håber at mit svar var brugbart. Jeg ønsker dig alt held og lykke.
MVH
Bryd Tavsheden