19/02/2023
Min veninde skær i sig selv
Hej ømm har lige fået at vide at min veninde at være aften skære hun i sig selv Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre hun viste mig det og det var altså rimelig voldsomt hun siger det ikke gør så meget men hun har det også rimelig svært

Svar
Hej pige på 14 år
Til at starte med vil jeg sige det er flot at du skriver ind til os. Det synes jeg er virkelig sejt!
Din veninde har vist dig den skade hun har påført sig selv, og det kan jeg godt forstå du synes er ret voldsomt.
Selvom din veninde siger det ikke gør så meget, så ved du at hun har det svært.
At du ikke ved hvad du skal gøre, kan jeg godt forstå er svært, men du viser en kæmpe omsorg for din veninde ved at skrive ind til os og spørge om hjælp.
Du bør ikke sidde med den voldsomme oplevelse og de svære følelser alene. Har du talt med din veninde siden hun viste dig sin selvskade? Måske du har en voksen du kan tale med om din oplevelse og de følelser du har omkring det.
Du skal vide at det er de voksnes ansvar at din veninde får den rette hjælp - ikke dit.
Hvis du har lyst, kan du gøre din veninde opmærksom på Bryd Tavsheden, og at hun er velkommen til at ringe eller skrive ligesom dig. Der sidder altid dygtige rådgivere klar ved både telefon og chat i hverdagene kl. 17-20.
Jeg håber at dette svar var en hjælp for dig!
Ellers er du mere end velkommen til at skrive (eller ringe) til os igen <3
Med venlig hilsen,
Bryd Tavsheden