20/02/2023
Udsat for psykisk og fysisk vold i 14 år
Hej
Jeg har de første 14 år af mit liv været udsat for psykisk vold af min far, samt fysisk og han har haft et slemt alkoholmisbrug. Jeg cuttede kontakten til ham, efter han lashede ud på mig i offentligheden. Jeg har ikke fået hjælp, til at bearbejde det og det vil jeg rigtig gerne jeg ved bare ik hvordan. Samtidig med er min mor mega ustabil og utilregnelig og jeg ved aldrig hvornår hun lasher ud eller råber og jeg vil bare gerne væk fra min familie.

Svar
Kære du,
Jeg kan forstå på det hele at du har været udsat for psykisk samt fysisk vold af din far igennem 14 år. Først og fremmest vil jeg skrive hvor er det godt at du har valgt at skrive ind til os. Det lyder virkelig voldsomt og helt vildt ubehageligt at have været udsat for og det er slet ikke i orden at dine forældre behandler dig på den måde. Kan godt forstå at du ikke har lyst til at være derhjemme og har en følelse af at du gerne vil væk. Det er så godt at du har skrevet herind og jeg vil rigtig gerne hjælpe dig med at komme i gang med at få bearbejdet disse oplevelser. Du har nemlig helt ret i at det er den bedste måde at komme igennem sådanne oplevelser, er at få bearbejdet det og talt med nogen som har styr på netop psykisk og fysisk vold.
Her i Bryd Tavsheden tilbyder et gratis og anonymt samtaleforløb med én af vores professionelle rådgivere. Du behøver ikke at fortælle dit navn og samtalerne bliver mellem dig og rådgiveren. Det er dit valg, om du vil komme alene eller sammen med en ven/voksen. Samtalerne kan enten foregå online eller ved fysisk fremmøde. Det er helt op til dig, hvad du har det bedst med. Du kan skrive til denne mail samtaler@brydtavsheden.dk eller ringe +45 4445 2090 mellem 9-15.
Mvh. Bryd Tavsheden