22/02/2023
Min far spænder mig fast og giver mig blå mærker
far spæn min ben o arm fast tel nåjet o ta sin tisman i min tiskon o han slå o han gi blå mørk o han ha et lajer med sprøjt o bælt o han gi mig sprøjt nogl gan o han kravl un min dyn og sie jag skal sma på han tisman og jag skal rør dæn og han er un jag vel eke sie det til mor

Svar
Kære du,
Jeg kan hører du fortæller om en rigtig ubehagelig hændelse som din far har udsat dig for, det er slet ikke i orden og det er virkelig godt at du har skrevet herind. Det er ikke okay at du bliver udsat for de her ting af din far og det er virkelig modigt du har skrevet dette brev. Det er vigtigt at du får snakket med nogen som du kan stole på, da du ikke skal gå med dette alene. Jeg får lyst til at spørger om du har nogen andre omkring dig som du kan snakke med, det kunne måske være en skole lærer, en pædagog eller en anden voksen som du kan åbne dig op til.
Her i Bryd Tavsheden vil vi også rigtig gerne snakke med dig, vi kan tilbyde dig få et gratis og anonymt samtaleforløb med én af vores professionelle rådgivere. Du behøver ikke at fortælle dit navn og samtalerne bliver mellem dig og rådgiveren. Det er dit valg, om du vil komme alene eller sammen med en ven/voksen. Samtalerne kan enten foregå online eller ved fysisk fremmøde. Det er helt op til dig, hvad du har det bedst med. Du kan skrive en mail hertil samtaler@brydtavsheden.dk eller ringe til 44 45 20 90 mellem 9-15 i hverdagene.
Med venlig hilsen, Bryd Tavsheden.