20/03/2023
Min søster sagde at hun hadede mig, og det sårede mig.
Hej, min søster sagde til mig den anden dag, at hun hadede mig kun fordi jeg lånte hendes airpods. Det sårede mig rigtig hårdt at få af vide. Hvad skal jeg gøre nu?

Svar
Hej dreng på 14,
Tak fordi du skriver ind til Brevkassen 🙂
Du skriver at din søster har sagt til dig at hun hader dig, fordi at du har lånt hendes airpods. Og at det sårede dig rigtig meget.
Jeg kan godt forstå, at det har såret dig, at din søster har sagt dette. Når man er søskende kan der godt opstå konflikter, og nogle gange siger man ting i nuet, som man måske ikke helt mener bagefter.
Jeg vil anbefale dig at snakke med en voksen, som din mor, far eller bedsteforældre om, at du er såret og ked af det som der er sket. Og sammen kan i måske snakke med din søster om situationen og de følelser som du har.
Det er altid godt at få de følelser som sidder i kroppen sagt højt. Og det er rigtig sejt at du skriver herind og siger dem.
Hvis du har brug for nogle helt andre at snakke med om de her følelser, kan du tage kontakt til Børnetelefonen: https://bornetelefonen.dk/faa-hjaelp/. De har både chat og telefon.
Her hos Bryd Tavsheden oplyser vi om vold, samt rådgiver og støtter børn og unge som har været udsat for vold i nære relationer.
Vores chat er åben mandag til fredag 17-20, og vores telefon er åben mandag til torsdag 17-20 på +45 44 45 20 90.
Mvh
Bryd Tavsheden