22/03/2023
Min kæreste ignorer mig, og har ændret sig meget på det seneste. Det sorger mig meget.
Kære dig,
Jeg skriver da jeg er i en rigtig sårbar periode lige nu. Jeg har været sammen med min kæreste i 1 år nu og vi har holdt det skjult i et 1 år. Han har valgt at sige det til sine forældre at vi er sammen og det har skabt drama hjemme hos ham. Hans forældre har valgt at cutte kontaktet til ham, fordi de ikke er glad for at han er kærester med mig. Efter den dag min kæreste sagde det til sine forældre så kan jeg tydelig se en ændring på ham. Han snakker koldt og passivt til mig, skriver ikke med hjerter mere. Han har sagt at vi i en periode ikke skal ses, men først når hans forældre accepterer os. Han har taget meget afstand og når vi snakker i telefon er det maks 5 min, som om han ikke har lyst til at snakke med mig. Jeg er meget frustreret over den måde han handler det på. Fordi føler det som et break up. Jeg er sorget og jeg kan ikke være i mig selv. Det går udover mit studie og job, jeg kan ikke lad vær med at ikke at tænke på ham og jeg er bange for at han har lyst til at forlade mig fordi han ikke kan klare presset fra sine forældre. Jeg føler han har lagt mig på stand-by og venter på hans forældre accepter lig. Mit liv er vendt 180 grader, føler jeg er single igen men alligevel vel ikke. Jeg føler jeg er til eksamen og venter på svar. Og ved ikke om det tager 1 eller 5 år før jeg får resultat og jeg ved ikke om jeg dumper. Jeg er nervøs og har ondt i maven heletiden. Jeg græder tit. Og har mistet gejsten med mit liv. Jeg har ikke lyst til noget. Jeg lyder måske ret ynkelig, men jeg er virkelig såret lige nu og ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved heller ikke om ved at vente om jeg nogensinde får ham eller om det spild af tid.
Jeg ved ikke om du har hørt noget ligende historier eller om du kan hjælpe mig. Jeg er ret lost og det dræner mig fuldstændig at være sorget.

Svar
Kære dig,
tusind tak for at skrive ind, det er virkelig modigt gjort af dig!
Jeg kan forstå på din besked, at du har en kæreste, som du føler ikke svare og behandler dig ordenligt, efter han har fortalt sine forældre at i er kærester.
Jeg kan godt forstå at det er virkelig frustrerende, og det lyder slet ikke rart at gå og være nervøs og have ondt i maven hele tiden, og ikke have gejsten til livet.
Først og fremmest vil jeg gerne pointerer, at du slet ikke lyder ynkelig overhovedet! det er helt normalt at du efter hans opførsel føler dig ekstrem sorget. Sorg kan komme på udtryk på mange måder, både gennem gråd og mistet gejst - hvilket er helt normalt og sundt, selvom det ikke føles sådan.
Det ville være en god ide, at snakke med ham om hvordan du har det. Det er nemlig den eneste måde, du kan vide hvad han føler og tænker, og han kan vide hvad du føler og tænker.
Herinde rådgiver vi normalt ikke om kærestesorg osv., og hvis du går med flere tanker og følelser, kan jeg stærkt anbefale Girltalk.dk. Derinde er de super søde, og er også klar på at hjælpe:)
Håber mit svar har hjulpet en smule, og jeg ønsker dig alt og held og lykke på din vej,
Vh Suzan fra Bryd Tavsheden<3