03/04/2023
Min far og bror udsætter mig for psykisk vold.
Jeg har altid været psykisk syg, og været åben om det med familien. Min far og bror udsætter mig for psykisk vold, fordi de siger at jeg er svag, råber af mig når jeg ikke kan det som de kan. Først efter det gik galt, har jeg indset hvordan det har ødelagt mig

Svar
Hej,
Mange tak for dit brev!
Du fortæller, at din far og bror udsætter dig for psykisk vold, herunder kalder dig svag og råber af dig. Du har en psykisk sygdom, som du har været åben om overfor din familie. Du fortæller at noget gik galt, og at du efter det har indset hvordan det har ødelagt dig.
Hvor er det sejt, at du har været åben omkring din psykisk sygdom overfor din familie. Det lyder ikke til, at det altid har været nemt at være dig, og hvor er det sejt at du skriver herind!
Du beskriver at noget gik galt, og at du derefter her indset hvor meget det har ødelagt dig. Du beskriver ikke hvad der præcis gik galt, men det er aldrig i orden at udsætte andre for psykisk vold! Det kan, som du beskriver, har store konsekvenser for dem det går udover, hvilket er noget man hverken kan eller skal gå med alene!
Har du snakket med andre om det? Har du én, du føler dig tryg ved, og som du kan betro dig til? Et familiemedlem, en god ven, en lærer eller en anden? Det er bestemt ikke noget du skal gå med alene!
Vi, i Bryd Tavsheden, vil ogå meget gerne hjælpe dig! Vores chat har åben mandag-fredag mellem kl. 17-20. Her kan du både ringe til vores rådgivningstelefon (man-tor) eller skrive ind på vores cat, så hjælper vi dig med dine oplevelser og din situation.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Mvh
Bryd Tavsheden