19/04/2023
P-piller
Hej
Jeg er er lige begyndt på p piller. Jeg tog min første pille på min første menstruationsdag. Og her 9 dage efter har jeg stadig lidt mens. Er det fordi min krop skal vænne sig til pillerne, eller tager jeg dem forkert siden jeg stadig kan have mens på dag 9, selvom jeg har taget p piller alle dagene samme tid?

Svar
Hej med dig.
Det er meget naturligt, at din krop lige skal vænne sig til det. Dog vil jeg helt klart anbefale dig, at du kontakter din egen læge - så er du på den sikre side! Han er jo specialiseret på området og ved meget mere om det, end vi gør. Herinde rådgiver vi nemlig personer, der har været udsat for vold. Der findes også andre rådgivningstilbud, som bedre kan hjælpe dig i forhold til dit spørgsmål. Det kunne eksempelvis være Girl Talk eller Sexlinjen - de har også begge en brevkasse, som du kan henvende dig til.
Jeg håber, at mit svar til dig kunne hjælpe!
De varmeste hilsner
Bryd Tavsheden