06/06/2023
Jeg bor med en mand, hvor han altid smiler undenpå, men når han bliver meget vred, og ikke kan styre sin vrede
Jeg bor med en mand, hvor han altid smiler undenpå, men når han bliver meget vred, og ikke kan styre sin vrede løber han imod mig og tager fat i mig, for at gør mig bange. Første gang i går blev jeg IKKE bange og blev stående. Han fik dog også spyttet i mit ansigt, om det var bevidst eller ej, ved jeg ikke, men gjordet i forbindelse med at han kom helt tæt på. Han er 198cm og jeg er 163. Målet er 100% at skræmme mig så meget at jeg bliver lammet. Igår bliver han så provokeret af mig, over at jeg ikke bliver skræmt, og tager den videre. Spørger mig truende om jeg vil “tale” om andet. Jeg siger nej, fordi vores datter sidder på sit værelse og ikke skal overvære evt yderligere episoder. Hun har ikke overværet den første. Han fremstår ALTID som venlig, men under facaden er han modbydelig. Ingen tror bare på det. Jeg vil gerne skilles.

Svar
Kære du.
Sikke nogle voldsomme oplevelser. Det er jeg rigtig ked af.
Sådan skal det ikke være i et ægteskab og det har du ikke fortjent!
Jeg vil starte med at fortælle dig lidt om, hvad jeg synes du skal gøre - og bagefter, hvad du skal gøre for din datter.
Jeg vil klart anbefale dig at tage fat i Danners tilbud: Sig det til nogen: https://danner.dk/sig-det-til-nogen
Du fortjener ikke at blive behandlet sådan og det skal du have hjælp til at komme ud af.
Så er jeg også meget bekymret for din datter. Jeg er bekymret for, at hun godt ved hvad der foregår og at det sætter en masse ting igang hos hende. Det påvirker børn enormt meget, at opleve at far behandler mor sådan. Det er meget alvorligt og det at det sker - kan være skadeligt for din datter. Så det skal stoppes omgående.
Det er vigtigt at du snakker med din datter og fortæller hende, at intet af dette er hendes skyld eller ansvar - det har hun brug for at høre!
Hvis din datter er over 13, så vil vi meget gerne snakke med hende og hjælpe hende.
Jeg håber du rækker ud efter hjælp - det fortjener du og det fortjener din datter.
De bedste hilsner, Anders