10/06/2023
Jeg bliver mobbet på min skole pga mens.
Jeg bliver Mobbet på min skole pga mens.
Så det der skete var at jeg havde lige fået menstruation igen og skulle så ud og skifte bind, jeg tog det i lommen og gik så forbi en flok drenge sammen med min storebror på vej ud af klassen. Jeg gik bare forbi og pludselig kom min storebror og angreb mig forsjov bagfra og bindet faldt ud af min lomme. Alle de drenge kiggede og grinte og jeg løb videre. Jeg græd det var så pinligh. de stod så alle udenfor toilettet og sagde “hej mens *mit navn*” de grinte alle. Hvad gør jeg

Svar
Hej,
Mange tak for dit brev!
Beklager for det sene svar, vi har haft lidt tekniske problemer over weekenden.
Du fortæller at du bliver mobbet på din skole på grund af menstruation af din storebror og andre drenge. Og du fortæller om en oplevelse med din storebror og nogle drenge der har sagt ubehagelige ting og grinet. Det lyder bestemt ikke rart, den episode du fortæller at du har været udsat for. Jeg kommer til at tænke på om det er noget der sker ofte eller om det var en enkelt episode?
Har du overvejet at snakke med din storebror, om at du føler, det han gør er ubehageligt? Hvis du vil kan du også overveje at tage fat i en lærer, du stoler på og fortælle om det der sker. Så kan du få hjælp til at stoppe det. Det er aldrig okay at mobbe andre og du er rigtig modig for at skrive ind!
Det kan være rart at snakke med andre om det. Her i Bryd Tavsheden er vi rigtig gode til at hjælpe børn og unge der oplever vold i familien eller andre nære relationer. Men vores kollegaer hos Girltalk er rigtig gode til at hjælpe med lige netop det du skriver om. Dem kan du ringe eller skrive til her: https://www.girltalk.dk/
Mvh
Bryd Tavsheden